Zygmunt Krauze, Aukso, NOSPR, 2017 03 26,
Marcin Stańczyk, Marek Moś, Piotr Orzechowski
Koncert
Home
7. Festiwal Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza, prawykonanie „Ronda"
…utwór jest pośrodku między tym, co za trudne, i tym, co za łatwe – przyjemne dla ucha – naturalne, lecz nie puste; tu i tam może sprawiać satysfakcję tylko znawcom, jednakże i laicy muszą być zadowoleni, nie wiedząc nawet, dlaczego…
To są słowa W.A. Mozarta, które być może będą pasowały do mojego utworu. „Rondo” łączy w sobie fragmenty łatwe i popularne z fragmentami, które są kontynuacją moich poprzednich kompozycji.
Fortepian Rhodesa to instrument zapomniany, używany głównie w muzyce jazzowej i popularnej lat 70-tych XX wieku, prosi o partię, która nawiąże do charakterystycznych dźwięków jego dobrych czasów. Ale tak nie będzie. Jest traktowany jak fortepian, bo z pewnością może przekazać podobne emocje. Partia solowa fortepianu Rhodesa zawiera fragmenty improwizowane.
Zygmunt Krauze
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Marcin Stańczyk, Marek Moś, Piotr Orzechowski
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197